Jäljelle jäävän liiketoiminnan myynti ja integrointi
Suuri kansainvälinen yritys myi osan liiketoiminnastaan vuonna 2022. Tämän yhteydessä osa myydystä liiketoiminnasta, mukaan lukien noin 1000 työntekijää, jäi yritykseen ja integroitiin jäljelle jääneisiin liiketoiminta-alueisiin.
Samassa yhteydessä yrityksessä otettiin käyttöön globaali HR-tietojärjestelmä, jonka käyttöönotto jäljelle jääneille myydyn liiketoiminnan osille toteutettiin toisessa vaiheessa myyntiprosessin loppuunsaattamisen jälkeen.
HR Plus auttoi organisaatiota myynti- ja integraatioprosessin aikana tarjoamalla liiketoiminnan HR-tukea muutosvaiheessa. Tuki sisälsi:
- globaalien henkilöstöprosessien kehittämistä ja toteuttamista HR-järjestelmän ulkopuolella myyntiprosessin aikana: suorituskyvyn ja tavoitteiden arviointi, tavoitteiden asettaminen, henkilökohtaiset kehityskeskustelut, tehtäväluokitus, palkkakatsaus ja rekrytointi
- osallistumista integraation toteutukseen, mukaan lukien henkilötietojen hallinta, operatiivisen HR-mallin suunnittelu, muutosjohtaminen, tiedon siirto ja siirtymän hallinta
- yleistä liiketoiminnan HR-tukea muutoksen aikana
Toisessa vaiheessa HR Plus toimi projektinjohtajana HR-järjestelmän käyttöönotossa jäljelle jääneille myydyn liiketoiminnan osille yhdessä sisäisen ja teknisen projektitiimin kanssa. Projekti sisälsi kokonaisvaltaisen projektinhallinnan, tietojen siirron ja hallinnan, maakohtaisten vaatimusten määrittelyn HR-järjestelmän kehitykselle, viestinnän, muutosjohtamisen ja koulutuksen koordinoinnin.