Palvelukeskukset
Palveluiden keskittämisessä on erittäin tärkeää määritellä ja kuvata riittävän tarkalla tasolla ne tehtävät ja prosessit, jotka on tarkoitus siirtää keskitettyihin palveluihin. Tällöin on myös hyvä tunnistaa, miten siirrettävät prosessit ja työtehtävät mahdollisesti muuttuvat ja miten uusi toimintamalli vaikuttaa muihin rooleihin organisaatiossa.
Toimintamallin muutos on usein kompleksinen muutosprojekti. Käynnistettäessä keskitettyjä palveluita tai siirrettäessä toimintoja uuteen toimipaikkaan on kriittistä löytää oikeat osaajat ennalta suunnitellun aikataulun mukaisesti. Tämä vaatii hieman toisenlaista lähestymistapaa resurssointiin ja rekrytointiin kuin palveluiden jo ollessa toiminnassa.
HR Plussalla olemme toimineet yhteistyökumppanina keskitettyjen palveluiden suunnittelussa ja jo olemassa olevien palvelukeskusten kehittämisessä. Olemme mukanasi palvelukeskuksen toimintojen, organisaatiomallin ja resurssien suunnittelussa sekä tuemme oikeanlaisten osaajien rekrytointia sekä perehdytystä. Meillä on vuosien kokemus projekti- ja muutosjohtamisesta siirrettäessä työtä keskitettyihin palveluihin sekä EU:n sisällä että EU:n ulkopuolelle.
Tutustu palveluun
Voisimmeko auttaa sinua?
"*" näyttää pakolliset kentät